آموزش اسکیت در طول سال: برای ثبت نام در کلاس های هر ترم، جهت هماهنگی با شماره ۰۹۱۳۲۲۷۴۰۴۸ تماس حاصل فرمایید. لطفا قبل از اقدام به هر گونه خریدی برای اطلاع از قیمت به روز و موجود بودن کالاهای مورد نظر خود با گرفتن استعلام موجودی محصول تماس بگیرید و یا پیامک بزنید.

طرز صحیح نفس کشیدن در بدنسازی

بازدید: 22,418 بازدید
طرز صحیح نفس کشیدن در بدنسازی

طرز صحیح نفس کشیدن در بدنسازی

طرز صحیح نفس کشیدن در بدنسازی

حتما ورزشکاران بسیاری را دیده اید که در باشگاه با وزنه های بسیار سنگینی تمرین کرده و در مدت زمان کوتاهی خستگی شدیدی به آنها دست می دهد. مشکل اصلی اینجاست که اغلب بدنسازان از تنفس صحیح صرف نظر کرده و از آن سرپیچی می کنند.

تمام کاری که آنها انجام میدهند ، ورود هوا به داخل ریه ها و نگه داری آن است. از این رو بدن در طی انجام چند تکرار،از تمام هوای داخل شش ها استفاده کرده وبعد از آن به مشکل کمبود اکسیژن بر می خورد.

طرز صحیح نفس کشیدن در بدنسازی

اما با تنفس مداوم، اکسیژن به طور منظم به بدن رسیده و قادر خواهید بود طولانی تر و پرشدت تر به تمرین ادامه دهید.حرکات سنگین و اساسی مانند ددلیفت و اسکوات به تب نیازمند میزان بیشتری اکسیژن هستند و با تنها دریافت کافی آن، قادر خواهید بود با قدرت و استقامت بیشتر آنها را ادامه دهید. خیلی اوقات بدنسازان با چشم پوشی از ارزش بالای تنفس صحیح، فکر می کنند تمریناتشان بسیار سنگین است، ولی در حقیقت اینطور نیست.

طرز صحیح نفس کشیدن در بدنسازی

در کل در تمرینات بدنسازی دم و بازدم نقش اساسی دارد . در این تمرینات در بخش منفی حرکت نفس می گیریم ( دم ) و در بخش مثبت نفس را تخلیه می کنیم ( بازدم ) بخش منفی حرکت زمانی است که وزنه به طرف زمین می آید . پس در قانون کلی هر وقت وزنه به طرف زمین بیاید نفس می گیریم و هر وقت از زمین فاصله می گیرد نفس را خالی می کنیم مثلاً وقتی حرکت پرس سینه را انجام می دهیم زمانی که وزنه به سینه نزدیک می شود بخش منفی حرکت است . این وزنه ممکن است سنگینی وزن بدن شما باشد مثلاً در حرکت پارالل یا بارفیکس . یا در حرکت لت یا قایقی زمانی که دست ها یا میله لت به طرف بالا می رود وزنه به طرف پایین می آید و این بخش منفی حرکت است.

https://edrisskate.ir

به بیانی دیگر وقتی فشار وارد میکنیم چه با وزنه و چه بدون وزنه (با وزن بدن) باید نفس را به بیرون هدایت کنیم( بازدم ) و وقتی فشاری وارد نمیکنیم باید نفس را به داخل ریه ها بکشیم (دم ).

https://edrisskate.ir

مثال: در هنگام حرکت جلو بازو وقتی وزنه را بالا می آورید باید عمل بازدم انجام دهید یعنی نفس را به بیرون هدایت کنید و در موقع پایین آوردن عمل دم را انجام دهید یعنی نفس را به داخل ریه ها بکشید.

https://edrisskate.ir

دسته‌بندی بدنسازی مقالات
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت